اقدامات تروریستی چابهار تاریخچه طیس وطیس بلوچ
.:: Your Adversing Here ::.
 

اقدامات تروریستی چابهار

 

 

      
انفجار بمب امروز صبح در صفوف عزاداران حسینی در چابهار به شهادت 32 نفر و زخمی شدن 83 تن از هموطنانمان منجر شد و حال برخی از زخمی ها وخیم اعلام شده است. 

این انفجار تروریستی در نزدیکی میدان فرمانداری چابهار و میان دسته عزاداری روی داد. 

            
یکی از این سه بمب گذار در درگیری با ماموران به هلاکت رسید،  تروریست دوم هنگام خروج از کشور دستگیر و نفر سوم با انفجار کمربند انتحاری تعدادی از عزاداران حسینی را در شهر چابهار به شهادت رساند. 

بیشتر  شهدا و زخمی های این حادثه تروریستی را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند. 

مجروحان این حادثه تروریستی نیز به بیمارستان امام علی چابهار منتقل شدند.
             


وزیرکشور: كشف برخی سرنخ ها 

وزیر كشور  پس از جلسه شورای امنیت ملی کشور برای بررسی حادثه تروریستی در چابهار، گفت: در این جلسه تصمیمات جدیدی اتخاذ شد و در حال پیگیری هستیم تا عناصر و عوامل تروریست را دستگیر کنیم.

مصطفی محمد نجار از به دست آمدن سرنخ های خوب در زمینه اقدام تروریستی چابهار خبرداد و گفت: برادران اطلاعات هم افرادی را دستگیر کردند و در حال پیگیری موضوع هستیم.

محمدنجار گفت: امروز حدود ساعت ده و 30 دقیقه دو نفر خودفروخته و عامل استکبار جهانی که کاملا تجهیز شده و آموزش دیده بودند از ناحیه مرزی وارد شهرستان چابهار شدند و دست به این اقدام تروریستی زدند.

وی افزود: استکبار جهانی با این کارها می خواهد، بین برادران اهل سنت و شیعه ما فتنه انگیزی و اختلاف افکنی کند، اما تاکنون نتیجه عکس گرفته است.

وزیر كشور گفت: استکبار تاکنون هر اقدامی کرده نه تنها خللی در روحیه ملت اسلامی ایجاد نشده، بلکه سبب استواری و استقامت بیشتری در انقلاب و مردم ما شده است.

محمدنجار گفت: امروز مردم عزیز آمده اند تا یکپارچه در عزای امام حسین (ع) سوگواری کنند و دشمن از اینکه زن و مرد و پیر و جوان همصدا در فضایی ملکوتی به مقدسات شان ابراز وفاداری می کنند، عصبانی است.

وزیر کشور افزود: هدف دشمن ، تضعیف روحیه ملت است اما این بار نیز مانند گذشته نتیجه عکس خواهد گرفت.

محمدنجار گفت: تجربه نشان داده است هر حرکتی که استکبار جهانی این روزها برای ایجاد خلل در استواری ملت ما انجام می دهد نتیجه عکس می گیرد و ملت و انقلاب اسلامی با انگیزه تر و شکوه بیشتری نسبت به همیشه در حال پیشروی است.

محمدنجار در پاسخ به اینکه آیا اقدام تروریستی در خیابان نشان دهنده تغییر تاکتیک تروریست هاست ؟ اظهار داشت: به هر صورت آنها قصد هدف قراردادن ملت بزرگ ایران را دارند.

وی در عین حال گفت: حمله کردن به یک عده زن و مرد، پیرو جوان و کودک آن هم در حالی که مشغول اعلام شعائر دینی خود هستند خیلی ساده است و ارزش عملیاتی و تاکتیکی خاصی ندارد.

وزیر كشور گفت: تروریست ها تجهیزات پیشرفته از خارجی ها می گیرند و آموزش هایی می بینند و به قصد کینه جویی و انتقام گیری از ملت بزرگ ایران و پیش بردن اهداف استکبار جهانی دست به این گونه اقدامات تروریستی می زنند.

محمدنجار افزود: روشن است که این افراد با این اقدامات در این منطقه درپی اختلاف افکنی میان اهل سنت و شیعه و بین قومیت ها هستند.

وی گفت: اینها به خیال خودشان در صدد ترساندن مردم هستند چرا که از اجتماع، وحدت و همدلی مردم عصبانی هستند.

وزیر کشور افزود: این اقدامات واقعا مذبوحانه و بچه گانه است و ارزش عملیاتی و اطلاعاتی ندارد.

محمدنجار گفت: ما طراحی های خودمان را انجام داده ایم و قطعا اقدامات بهتری انجام خواهیم داد و انشا الله ملت نتایج آن را خواهد دید.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وابستگی افراد تروریست اظهار داشت:‌ گروهی تروریست که متاسفانه آن طرف مرزهای شرقی در پاکستان در حال آموزش هستند و حضور دارند این اقدام تروریستی را انجام دادند.

محمدنجار گفت: در حال پیگیری هستیم و تذکراتی را هم به مقامات پاکستانی داده ایم و قرار شد این پیگیری ها تشدید شود.

وی افزود: این افراد از آن طرف مرز می آیند و تجهیزات می گیرند و آموزش می بینند و اینگونه اقدامات را انجام می دهند.

محكومیت ها، بیانیه علمای اهل تسنن

رئیس مجلس شورای اسلامی با سخیف خواندن اقدام تروریستی اخیر در چابهار هدف از آن را ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و ناامیدی در کشور دانست. 

            
علی لاریجانی گفت: راهبرد کشورهای غربی و صهیونیست ها این است که از طرفی با اقدامات ابهام آمیز میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، همانگونه که در مسئله ویکی لیکس صرف نظر از صحت و سقم گزارش های آن ، هدفشان بدبین و مشکوک کردن کشورها به یکدیگر است.

لاریجانی افزود: اهل سنت از این جنس نیستند که مراسم عزاداری را تخریب کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی هدف دوم دشمن از ایجاد ناامنی را ایجاد ناامیدی در جامعه دانست و گفت: ایجاد ناامنی، کاری بسیار سبک است که برای خیلی از کشورهای دیگر هم راحت است، اما چون آن را درست نمی دانند ، انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه این کارهای سخیف نشان می دهد که دشمنان ما از نظر ذهنی خیلی عقب افتادگی دارند، گفت: آن ها جنس مردم ما را نمی شناسند و با اقدامات خود باعث پایداری بیشتر مردم در دفاع از هویت ایران اسلامی و دستاوردهای آن می شوند،زیرا مردم می بینند، هدف آنان ضربه زدن به حقایقی است که برای ملت ما خیلی ارزش دارد.
وی درس گرفتن از عاشورا و پایداری در مسیر غیرت اسلامی را بهترین پاسخ مردم ما به چنین اقداماتی دانست و گفت: مردم ما با ایستادگی پای آرمان های انقلاب ، اهداف حضرت امام ، وصیت شهدا و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بهترین و جدی ترین پاسخ را به دشمن می دهند. 
                   

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان نیز جنایت تروریستی در میان عزاداران حسینی در شهرستان چابهار را محكوم كرد.
آیت الله سلیمانی ضمن تسلیت تاسوعای حسینی و شهادت دهها نفر از هموطنان و مومنان عزادار در جنایت تروریستی چابهار گفت: دنیای استكبار در مقابله با جمهوری اسلامی به تفرقه افكنی در بین اقوام و مذاهب پرداخته است.

امام جمعه زاهدان افزود: استكبار با استفاده از عده ای جاهل و نادان سعی در بر هم زدن وحدت میان مسلمین را دارد.

آیت الله سلیمانی گفت: اینكه فرد یا گروهی با اقدامات تروریستی عده ای از زنان و كودكان را به شهادت رسانند، با هیچ منطقی قابل قبول نیست و همه علمای بزرگ اهل سنت نیز این جنایات را كفر آمیز می دانند.

وی گفت: شهرستان چابهار قطب اقتصادی و منطقه راهبردی و دروازه ورود به كشورهای آسیای میانه است و اخیرا نیز شاهد كلنگ احداث راه آهن چابهار –زاهدان –مشهد بودیم.

سلیمانی افزود: دشمن در صدد است،با این اعمال وحشیانه از پیشرفت و تحول منطقه در جنوب شرق كشور جلوگیری كند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین از درگاه خداوند برای خانواده شهدا صبر و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل خواست و از مردم نیز خواست، با آرامش و بصیرت توطئه دشمنان را خنثی و وحدت ملی را حفظ كنند. 

همچنین شخصیت ها ، نهادها و ادارات مختلف سیستان و بلوچستان با انتشار بیانیه هایی این جنایت را به شدت محكوم كردند. 
                
مولوی عبدالرحمن ملازهی، امام جمعه اهل سنت چابهار هم درباره عاملان این جنایت گفت: این افراد دست نشانده استكبار جهانی هستند و بدانند كه این اعمال نمی تواند در بین مسلمانان تفرقه ایجاد كند.

مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: این افراد مصداق خسر الدنیا و الاخره هستند و با چنین اعمالی در روزی كه همه مسلمانان عزادار هستند، موجب نفرت و عذاب الهی برای خود می شوند. 


یكی از قضات و روحانیون اهل سنت استان كردستان هم این جنایت تروریستی را محكوم كرد و آن را نشان دهنده عمق كینه دشمنان اسلام و رذالت آنها دانست. 

ماموستا ملا محمدامین راستی گفت: عاملان این جنایت كه عزاداران امام حسین (ع) را در آستانه عاشورا به شهادت
می رسانند، پیروان جنایتكاران روز عاشورا در كربلا هستند. 

وی افزود: این جنایات ماهیت پلید و شوم مزدوران استكبار را بیشتر از همیشه افشا می كند و به طور قطع موجب بیداری هرچه بیشتر مسلمانان خواهد شد. 

راستی گفت: این جنایت در راستای خدمت به استكبار و صهیونیسم بین الملل و به نیت كمك به دشمنان قسم
خورده اسلام و مسلمین انجام شده است 

این روحانی اهل سنت افزود: عاملان این جنایت و جنایات مشابه به طور مستقیم یا غیرمستقیم، مزدوران صهیونیسم و استكبار هستند،بنابراین آگاهانه یا از روی جهل، همان سیاست یزید را دنبال می كنند. 
ماموستا ملا محمدامین راستی گفت: استكبار با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان، به طور عمده تلاش
دارد، این جنایات را به اهل سنت منتسب كند در حالی كه دامن اهل سنت از چنین جنایاتی پاك است و عاملان این قبیل جنایات نه شیعه هستد و نه سنی.
             


اطلاعیه علمای اهل سنت در محکومیت حادثه تروریستی چابهار 

جمعی از علما، روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه ای مشترک جنایت تروریستی امروز در چابهار را محکوم کردند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است استکبار جهانی و ایادیش باید بدانند که مردم شریف سیستان وبلوچستان با پیوند عمیق تاریخی و اخوت اسلامی و شعور انقلابی هوشیارتر ازآنند که با چنین حرکت های مذبوحانه و نابخردانه صحنه را خالی کنند بلکه امت شهید پرور این استان اعم از شیعه و سنی ثابت کرده اند که با حفظ وحدت و انسجام دشمن را از کرده اش پشیمان کرده اند ، ما این جنایت وحشیانه را به شدت محکوم نموده واز خداوند منان خواستاریم که هرچه سریعتر جانیان و بانیان این جنایت را به عذاب جنایتشان گرفتار كند. 

مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ، مولوی عبدالغنی بدری از علماء و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و مفتی محمد قاسم ، مولوی عبدالله شه بخش ، مولوی عبدالرحمن حسن زهی ، مولوی ملک محمد کرد ، مولوی عبدالقادر گرگیج ، مولوی عبدالله ریگی ، مولوی فتحی محمد نقش بندی و مولوی نظیر احمد سید زاده از جمله امضاء کنندگان این اطلاعیه هستند.

اسامی 33 شهید حادثه تروریستی چابهار اعلام شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چابهار با ذکر اسامی شهیدان حادثه تروریستی این شهرستان گفت: در بین شهدای این حادثه یک طفل شش ماهه نیز به نام ثنا پردل به چشم می
خورد. 

غلامعلی پودینه اسامی شهدا را به این شرح اعلام كرد: نسترن خسروی؛ سکینه سندگل؛ ربابه رستمی؛ عزیز اسفنتاج؛ گل محمد فرهمند؛ رجبعلی بردبار؛ علیرضا رضا خواه ؛ مسلم آبخضر؛ منصور موذن ؛ محمد وطنخواه ؛ غلامرضا قاسمی ؛ حسین میرزایی ؛ اکبر کوهکن ؛ مصطفی کوهکن ؛ مسعود منصوری ؛ محسن کیخا؛ حسین پور صنعتی ؛ احمد چهاردیواری ؛ عرفان کتری محمد رضایی ؛ عبادالله عارفی ؛ ابراهیم کیانی ؛ احمد کتری ؛ صفایی ؛ کالو؛ سکینه پورمقدم ؛ مرادحسین رحیمی ؛ عبدالرحمان چراغ مکان ؛ صفورا دشتی ؛ سعید گرگی ؛ امین کیانی ؛ وحید دستگاه. 


پودینه افزود: این حادثه 95 زخمی داشت و حال 14 نفر از آنان وخیم بود كه با بالگرد، از چابهار به زاهدان منتقل شدند. 

وی همچنین اسامی 14 نفر مجروح انتقالی به زاهدان را نیز به شرح زیر اعلام كرد: میثم کیخا؛ شهاب رزمجو؛ فاطمه کوهکن ؛ بهروز اختریان ؛ محمد شمس آرا؛ مسعود زورقی شاداب ؛ مهدی قانعی ؛ علیرضا هاشمی ؛ سیدعلی سجادی ؛ امین مجیدی ؛ محمد نارویی ؛ مجتبی علیزاده ؛ آمنه محمدیان و محمد خدیر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

شب تنهايي ستار
ساعت0:05---30 دی 1389
سلام اين هم وبلاگ دوم من است

خواستي سر بزن موفق مويد باشيپاسخ:سلام به اقا ستار گل چه خبر کم پیدای داش


عبدالستار ملك رئيسي
ساعت0:04---30 دی 1389
با سلام و درودي بي كران برادر عمران عزيز همشهري محترم خسته نباشي ممنون از حضورت در وبلاگ سر باز ايتك خوشحالم كردي وبلاگ زيبا در حد بالا داري خيلي عاليه ادم شهر خود را معرفي كنه براي همه عمران عزيز وبلاگ شما با كمال ميل لينك شد انشالله كه موفق باشي مخلص شما ستار

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نوشته : عمران طیسی
  • تاریخ: دو شنبه 27 دی 1389برچسب:,

  • tissbalooch

    عمران طیسی

    tissbalooch

    http://tissbalooch.loxblog.ir

    تاریخچه طیس وطیس بلوچ

    اقدامات تروریستی چابهار

    تاریخچه طیس وطیس بلوچ

    بنده عمران بچه روستای تیس,فوق دیپلم رشته الكترونيك ومخابرات درياي هستم و میخواهم اطلاعاتی درباره روستای خودم در اطلاع شما کاربران گرامی قرار بدهم.لطفا جهت ارتقا و پیشرفت این وبلاگ ما را با نظراتتان ياري نمایید شماره تماس برای نظرات وپیشنهادها09398291441 تاریخچه طیس وبلوچستان

    تاریخچه طیس وطیس بلوچ